Menu Sluiten

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u de veelgestelde vragen over onze laserbehandelingen

Laser (Light Amplification by stimulated Emission of Radiation)

• een golflengte (1 kleur)
  • dunne, sterke straal
  • een krachtige energiestraal van een golflengte en kleur
  • deze techniek heeft als voordeel dat er geen licht verloren gaat, waardoor het een uiterst effectieve aanpak is van ongewenste haargroei.

IPL (Intense Pulsed Light)

• meerdere golflengtes (meerdere kleuren)
  • gepulseerd licht
  • deze techniek is vergelijkbaar met het licht dat een gewone lamp verspreidt. Hierdoor is het licht van IPL veel minder sterk dan die van de laser en worden haarzakjes minder consequent behandeld.

• 100% pijnloos ontharen
  • Geschikt voor alle huidtypen
  • Behandeling van donkere huidskleur en zongebruinde huid
  • Geen kans op verbrandingen en pigmentverschuivingen
  • Definitief ontharen
  • Koel, comfortabel, snel en pijnloos ontharen
  • Meest veilige lasertechniek

Gedurende de laserontharen behandelingen mag er niet geëpileerd en geharst worden. Harsen en epileren zorgen ervoor dat de haren eruit worden getrokken. Dit betekent dat het haarzakje mee gaat. Met de laserbehandelingen werken wij op de haarzakjes. Als er gepileerd of geharst wordt moet er gedurende 4-6 weken gewacht worden tot dat de volledige haargroei terug is gegroeid.

Ontharingscrème: gebruik van ontharingscrème gedurende je laserbehandeling wordt sterk afgeraden. Door middel van ontharingscrème worden de haarzakjes dunner waardoor het minder effect zal hebben op je laserbehandeling. Indien je ontharingscrème gebruikt geeft dit door aan een van onze huidtherapeuten.

Het voordeel van definitief ontharen is om voorgoed verlost te worden van scheren, epileren of harsen. Voor personen die veel beharing hebben is scheren vaak een dagelijkse taak, wat een bron van frustratie kan vormen. Kost veel geld waar geen einde aan komt. Door de nieuwe technologie is definitief ontharen de oplossing hiervoor.

Onze lazer apparaten beschikken over de nieuwste methode van laserontharing dan andere laser apparaten. De verwarmings en energie leveringsmethode brengt definitief schade toe aan het haarzakje terwijl het schade en pijn aan het omliggende weefsel voorkomt. Tegelijkertijd koelt de kop van de laser de huidoppervlak waardoor brandwonden voorkomen wordt.

De behandeling wordt normaliter elke 6 weken herhaald. Echter verschilt dit per lichaamsdeel en per persoon. De huidtherapeute bepaalt dit iedere behandeling

Afhankelijk van de huid, het lichaamsdeel en haartype van de klant kunnen resultaten meestal na 6-8 behandelingen worden waargenomen.

De methode is in meerdere wetenschappelijke studies bewezen als veiligste methode van laser ontharen voor alle huidtypes. Door de laser methode worden haarzakjes beschadigd. De pulsen zorgen ervoor dat de warmte opgebouwd word en niet geleidelijk tot een hoog niveau de huid in gaat. Zo worden brandwonden geminimaliseerd oftewel nihil.

Er zijn een aantal situaties / aandoeningen waarbij u niet behandelt mag worden met de laser.

• Zwangerschap
  • Gebruik van foto sensitieve medicatie en kruiden
  • Ziektes die kunnen worden gestimuleerd door lichtstralen
  • Stralingstherapie
  • Acute of chronische nierinsufficiëntie
  • Alle chronische ziektes, b.v. ziekte van Crohn
  • Bacteriële of virale infecties
  • Een gestoord immuunsysteem
  • Actieve infectie van herpes of eczeem in het te behandelen gebied
  • Diabetes (afhankelijkheid van insuline)
  • Licht kwetsbare en/of droge huid
  • Hormonale afwijkingen (die gestimuleerd worden door intens licht)
  • Gebruik van anticoagulantia
  • Voorgeschiedenis van coagulopathieën
  • Isotretinoïne – Roacutane of Tretinoine – Retin A in de vorige 6 maanden voor acnebehandelingen of andere dermatologische aandoeningen
  • Hypopigmentatie (vitiligo)
  • Behandelen over tatoeages of oog- of lipliner (behalve voor het verwijderen hiervan)
  • Geïmplanteerde pacemaker of defibrilator
  • Het behandelen over plaatsen met topische medicatie (zoals hydrocortisone), maquillage, parfums, deodorants, sun-block, essentiële oliën of andere huidlotions
  • PUVA-behandelingen

• Tijdens de behandeling mag er niet geëpileerd, geharst en gewaxt worden. Ook het gebruik van ontharing scrème is niet toegestaan.
  • Geen TCA peeling binnen 2 maanden na de peeling.
  • 1 week voor en 1 week na de behandeling mag men niet intensief zonnen, zonnebanken.
  • Na de behandeling moeten alle warmte bronnen vermeden worden.
  • Het gebruik van deodorant en gebruik van make up is toegestaan na 12 uur na de behandeling.

Door de nieuwe behandelmethode kan er gedurende gehele zomer door behandeld worden.